Globalis publica la Memòria Anual d’Activitats de 2019

La Fundació Globalis acaba de presentar la seua emòria anual d’activitats corresponent a l’any 2018. Un any més, el compromís de Globalis passa per convertir la innovació en el motor del desenvolupament econòmic i social de Vila-real i la seua zona d’influència. Durant l’any passat, Globalis ha sigut l’encarregada d’organitzar una sèrie d’activitats, amb la col·laboració tant de l’Ajuntament de Vila-real, com de la Diputació de Castelló, amb la responsabilitat ferma de transmetre valors com la innovació, tant tecnològica com social, el lideratge, el foment de las xarxes de treball i l’emprenedoria. En aquesta línia, des de la Fundació s’han organitzat una multitud d’activitats en les quals han participat empreses consolidades, emprenedors, estudiants i experts en la matèria.

Pots consultar la Memòria Anual d’Activitats 2019 completa ACÍ

Un any més, Globalis ha desenvolupat el programa Aula empresa, un programa formatiu que es du a terme en centres educatius i que pretén difondre els valors emprenedors i la cultura de la innovació entre els escolars. Els centres educatius de Vila-real que han participat en el projecte han sigut el punt de trobada entre els més de 200 alumnes i les empreses participants.

El compromís d’educar en valors de la Fundació també s’estén als estudiants de secundària i formació professional amb l’activitat Talent i Ocupació. La Fundació Globalis ha establit un nexe d’unió entre el teixit empresarial de la regió i centres que imparteixen cicles formatius i educació secundària obligatòria. L’activitat ha contribuït a incrementar les oportunitats laborals de joves que estan a punt d’incorporar-se al mercat laboral. Durant sis jornades, els quasi 190 participants del programa Talent i Ocupació van poder conéixer els reptes als quals s’enfrontaran i quins són els perfils que demanen les empreses. En aquesta mateixa línia s’han organitzat xarrades en instituts per part d’ASEBEC perquè els alumnes i els pares conegueren quines són les necessitats de contractació de les empreses de la zona. Més de 90 persones van assistir a aquestes jornades, en les quals van poder escoltar de primera mà la situació laboral de la província i van veure les possibilitats de les carreres universitàries i els cicles de formació per a cobrir les necessitats de les empreses.

A més, des de la Fundació es va organitzar el VII Fòrum Nacional d’Innovació: Big Data i Intel·ligència Arificial. Aquesta jornada va comptar amb ponents de renom com Esmeralda Díaz-Aroca, experta en màrqueting digital, Víctor Rodríguez, CEO i fundador de Pinchaaqui.es, i Ángel Gómez, coronel de l’Exèrcit de Terra expert en intel·ligència. Aquest esdeveniment organitzat per la Fundació Globalis en col·laboració de l’Ajuntament de Vila-real i la Diputació de Castelló, fomenta la cultura de la innovació a la província mitjançant la divulgació de noves i innovadores eines empresarials que faciliten al teixit empresarial provincial estar a l’última en les tendències del mercat. En 2019, aquesta trobada socioempresarial de Globalis es va centrar en la difusió de tendències i oportunitats vinculades al Big Data, amb l’objectiu de difondre la cultura de la innovació, fomentar l’emprenedoria i millorar l’ocupabilitat.

Al novembre es van lliurar els Premis Globalis amb el suport de l’Ajuntament de Vila-real. L’objectiu d’aquests guardons és reconéixer i premiar l’esforç d’empreses amb un alt component d’innovació. Amb aquests guardons es pretén divulgar l’esforç dels emprenedors que estan al capdavant d’aquestes iniciatives empresarials i mostrar exemples que incentiven la generació d’iniciatives empresarials innovadores. L’any passat es va reconéixer a Akiwifi amb el primer premi. L’empresa Amazing Up va ser guardonada amb l’accèssit i Grábalo es va alçar amb l’accèssit Jove Empresa. La sessió, organitzada per la Fundació en col·laboració amb l’Ajuntament de Vila-real, va reunir agents de l’ecosistema emprenedor de les comarques centrals de Castelló per a promoure la innovació com a factor estratègic i contribuir a la competitivitat.

Des de la Fundació Globalis també s’ha seguit amb l’activitat del Club Empresarial de Networking de Castelló, en el qual s’organitzen diferents jornades, sessions formatives i reunions en les quals, amb l’ús de diferents dinàmiques per part del personal tècnic de la Fundació Globalis i d’experts externs, es pretén que les empreses i els autònoms participants creen sinergies entre ells i puguen col·laborar per a millorar els seus negocis. Aquestes reunions també s’han estés en localitats de l’interior de la província per a crear sinergies i interconnectar-les amb el litoral, dins del programa Interconnectats.  Actualment, més 20 empreses de la província participen en aquesta iniciativa.

A aquestes activitats se sumen una sèrie de jornades encaminades a dinamitzar l’economia local i regional i, per tant, a millorar la competitivitat de la regió, així com altres centrades en la salut. A més, s’ha col·laborat activament en accions desenvolupades per l’Ajuntament de Vila-real sota el segell de Ciutat de la Ciència i la Innovació, com ara la Fira Destaca en Ruta, entre altres.

La col·laboració mútua entre la Fundació Globalis i tot tipus d’entitats i organismes ha contribuït, un any més, al fet que la missió i els compromisos de l’entitat repercutisquen de manera positiva en la societat de Vila-real i la seua àrea d’influència.

Pots consultar la Memòria Anual d’Activitats 2019 completa ACÍ