Naix ARME, l’Associació de Robòtica Mòbil Espanyola

L’empresa Robottions, guanyadora dels Premis Globalis 2020, al costat d’altres capdavanteres del sector de la robòtica formen la la associació de Robòtica Mòbil Espanyola, ARME, que s’ha presentat aquest dijous en l’edifici Zeus de la Marina de València.

Aquest acte ha consagrat la unió de les empreses d’un sector en auge reunint grans actors del món tecnològic a nivell estatal. El sector tecnològic nacional s’uneix en aquesta associació per a encarar una dècada clau per a la seua consagració com un dels conglomerats més importants del teixit empresarial espanyol.

Des de ARME, esperen que el creixement anual d’aquest grup empresarial arribe al 10% durant, almenys, els pròxims cinc anys. La creació de ARME, es considera un punt clau perquè aquestes previsions de creixement es mantinguen intactes i, fins i tot, augmenten. Creuen a més que Espanya pot competir avantatjosament en costos de desenvolupament, fabricació i integració de la Robòtica per tot el món. A més, ajudarà a posicionar de manera més positiva les empreses del sector conjuminant les seues forces i marcant la direcció a seguir per a aconseguir els seus ambiciosos exercicis de desenvolupament.

Aquesta associació sorgeix de la iniciativa d’empreses com DTA o Robottions, guanyadora dels Premis Globalis 2020 i del Premi Vila-real Innpulso, que atorga l’Ajuntament de la ciutat. També s’uneixen a ARME com a sòcies fundadores empreses capdavanteres com a Autocar o Iatecc, Javier Miguélez -que ocuparà la presidència de ARME-, Moontech, Bumerania, Betarobots o Steering *Machines, grans referents del sector, amb molta experiència a la seua esquena en el camp de la robòtica mòbil.

Cal recordar que actualment està oberta la inscripció per als Premis Globalis 2022, que pretenen guardonar a empreses amb un alt component d’innovació i reconéixer, promoure i divulgar l’esforç dels emprenedors que estan al capdavant d’aquestes iniciatives empresarials. Les bases per a presentar candidatura poden consultar-se en la web de Globalis.