L’empresari Pablo Baigorri García rebrà el Premi Trajectòria 2021 de la Fundació Globalis

La Fundació Globalis premiarà l’empresari Pablo Baigorri García com a Premi Trajectòria a la vuitena edició dels Premis Globalis.

Pablo Baigorri García, nascut a Castelló, es va graduar el 1965 a la Universitat Literària de València com a Llicenciat en Ciències Químiques. Després d’un breu pas per l’ensenyament, va iniciar el seu camí professional el 1968, arribant a Director Gerent de la Divisió Ceràmica de l’empresa Ferro Enamel Española, empresa on va treballar durant 10 anys. El 1978, va passar a formar part de l’accionariat d’Esmalglass, SA, sent soci fundador de la mateixa i exercint el càrrec de Conseller Delegat, una empresa que pertany al Patronat de Globalis des de la seva fundació.

Actualment, Baigorri és membre de l’Associació Espanyola de Ceràmica i Vidre, també ha estat president de l’Associació Nacional de Fabricants de Frites, Esmalts i Colors Ceràmics en dues ocasions. El gener de 2021 va deixar de prestar serveis al Grup ALTADIA, encara que roman com a Conseller.

Baigorri Bellmunt

Pablo Baigorri amb la directora de Globalis, Maria Bellmunt

Pablo Baigorri recollirà el premi que li atorga la Fundació Globalis en una gala que compta amb el patrocini de Multiópticas, Dolores Cortés, Vidres, Fundació José Gómez Mata, Esmalglass-Itaca, Élite Cementos, Dualium Management i el suport de l’Ajuntament de Vila-real . A la cita, que se celebrarà a Vila-real, a més del premi a Baigorri, s’atorgaran tres guardons més que comptaran amb una dotació econòmica total de 2.500 euros.

Aquest dilluns, 25 d’octubre, el jurat s’ha reunit a les instal·lacions de Globalis per avaluar quins seran els premiats d’aquest any. El jurat està format pel regidor de Ciència, Innovació i Universitats de l’Ajuntament de Vila-real, Eduardo Pérez Arribas, Pilar Querol, responsable del viver de la Cambra de Comerç a la ciutat, Eleuterio Gómez, vicepresident secretari de Fundació Globalis i Juan Carda, director de la Càtedra d’Innovació Ceràmica.

Jurat dels Premis Globalis 2021 amb la directora de la entitat

Al marge dels tres guardons econòmics, l’Ajuntament de Vila-real concedirà el Premi Vila-real Innpulso com a reconeixement per a l’empresa que representarà la ciutat a les diferents trobades organitzades en el marc de la Xarxa Nacional de Ciutats de la Ciència i la Innovació i la Xarxa Valenciana de la Innovació.