Aquest divendres es debatrà sobre les oportunitats del sector Aeroespacial i Aeronàutic en l’IX Fòrum d’Innovació de Globalis

Els ponents ja estan preparats per a participar demà, divendres 17 de setembre, a partir de les 10 hores en l’IX Fòrum Nacional d’Innovació: Oportunitats en el sector Aeroespacial i Aeronàutic, organitzat per Globalis, amb la col·laboració de la Diputació de Castelló i l’Ajuntament de Vila-real i el suport de l’Aeroport de Castelló.

L’alcalde de Vila-real, José Benlloch, el diputat de promoció econòmica, Pau Ferrando, la directora de l’Aeroport de Castelló, Blanca Marín, i el president de l’Aeroport de Castelló i conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, seran els encarregats d’inaugurar oficialment la novena edició d’aquesta cita anual.

La jornada començarà amb la taula de diàleg en la qual participaran Rocío Ruiz, d’AIMPLAS, Raúl García Esparza, del departament de Grans Instal·lacions i Programes Duals Direcció d’Espai de CDTI, i un cas d’èxit d’aquestes ajudes reflectit en l’empresa valenciana Das Photonics, amb Miguel Ángel Piqueras, qui donarà més detalls de les oportunitats que aquestes subvencions suposen per a les empreses.

Després d’ells, Raúl Verdú, COO i cofundador de l’empresa aeroespacial PLD Space, explicarà la necessitat de comptar amb ajudes públiques per a invertir en I+D+i en les empreses al mateix temps que revelarà com han pogut desenvolupar projectes d’envergadura en el sector aeroespacial.

La jornada, presentada per la directora de Globalis, Maria Bellmunt, també comptarà amb una taula redona en la qual es debatrà sobre els problemes comuns als dos sectors. Aquest debat comptarà amb la participació de David Rodríguez, CTO en ABIONICA, Santiago Roses, Co-CEO i cofundador de Brok-air Aviation Group, Miguel Ángel Molina, Director Comercial i Estratègia de GMV, Francho García, cofundador i CEO d’Arkadia Space,  Francisco Martínez, Cap del servei tècnic de la Subdirecció General de Planificació, Tecnologia i Innovació de la Direcció General d’Armament i Material del Ministeri de Defensa, i el coronel Luís Villar, recentment destinat a aquesta direcció general del Ministeri de Defensa. Finalment, el president de la Fundació Globalis, Juan Vicente Bono, clausurarà l’acte.

L’IX Fòrum Nacional d’Innovació: Oportunitats en el sector Aeroespacial i Aeronàutic es realitzarà divendres que ve, 17 de setembre, de 10.00 a 13.30 hores i serà retransmés a través de diferents plataformes en línia de Globalis – YoutubeFacebook i Zoom – i de TEVE4. Les inscripcions gratuïtes poden realitzar-se a través de la web de Fundació Globalis www.fundacionglobalis.org.