El cofundador de l’empresa aeroespacial PLD Space, Raúl Verdú, participa en l’IX Fòrum Nacional d’Innovació de Globalis

Raúl Verdú, COO i cofundador de PLD Space, explicarà la seua trajectòria professional i el seu cas d’èxit en el món empresarial en el sector aeroespacial en el nové Fòrum Nacional d’Innovació que promou la Fundació Globalis amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vila-real i la Diputació de Castelló.

L’alacantí Raúl Verdú va fundar en 2011, juntament amb Raúl Torres, PLD Space, una empresa situada en la Comunitat Valenciana de llançadors per a proporcionar accés científic i comercial a l’espai a xicotets satèl·lits i càrregues útils. La companyia va aconseguir la seua primera ronda d’inversió en 2013, amb una inversió d’1 milió d’euros i amb la participació de Business Angels i institucions públiques com el CDTI. Fins al moment, la PLD Space ha rebut inversió per valor de 27M d’euros i està desenvolupant dos llançadors.

L’IX Fòrum Nacional d’Innovació: Oportunitats en el sector Aeroespacial i Aeronàutic l’inaugurarà oficialment l’alcalde de Vila-real, José Benlloch al costat del diputat de promoció econòmica, Pau Ferrando, la directora de l’Aeroport de Castelló, Blanca Marín, i el president de l’Aeroport de Castelló i conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España.

Després d’ells, hi haurà una taula de diàleg amb Rocío Ruiz, d’AIMPLAS i amb Raúl García Esparza, del departament de Grans Instal·lacions i Programes Duals Direcció d’Espai, Grans Instal·lacions i Programes Duals de CDTI, i un cas d’èxit d’aquestes ajudes reflectit en l’empresa valenciana Das Photonics, amb Miguel Ángel Piqueras.

La jornada, presentada per la directora de Globalis, Maria Bellmunt, també comptarà amb una taula redona en la qual participarà David Rodríguez, d’ABIONICA, Santiago Roses, de Brok-air Aviation Group, Miguel Ángel Molina, de GMV, Francho García, Arkadia Space, i Francisco Martínez, i Luís Villar, del Ministeri de Defensa.  Finalment, el president de Globalis, Juan Vicente Bono, clausurarà l’acte.

Fundació Globalis organitza l’IX Fòrum Nacional d’Innovació: Oportunitats en el sector Aeroespacial i Aeronàutic amb l’objectiu de mostrar una radiografia de les tendències de futur en aquest sector en el territori i de presentar diferents camins i alternatives perquè empreses, organitzacions i professionals siguen capaces d’avançar innovant i emprenent en un sector en auge a la província gràcies a la presència de l’Aeroport de Castelló, que fomenta noves oportunitats sostenibles de negoci en aquest àmbit. La cita podrà seguir-se en directe el 17 de setembre per diferents plataformes prèvia inscripció gratuïta en www.fundacionglobalis.org.