Vila-real presenta Foto-Cer, un projecte d’I+D+i per a desenvolupar la primera ceràmica fotovoltaica sense impacte estètic

Un consorci de vuit empreses i quatre centres investigadors, liderats per Keraben i entre els quals està també la Càtedra d’Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real de l’UJI impulsen la iniciativa, de 5 milions d’euros i finançada pel CDTI, que preveu desenvolupar la primera ceràmica fotovoltaica amb propietats estètiques inalterades. Això és: un revestiment fotovoltaic transparent i completament integrat en els edificis; la primera pell fotovoltaica per a edificis autosuficients sense que es note. Els panells es preveu que tinguen una alta durabilitat i, sobretot, un important valor estètic.

L’alcalde de Vila-real, José Benlloch, que ha presidit la presentació del projecte, seguida de la seua primera reunió tècnica, ha destacat la potència i valor innovador de la iniciativa, que compta amb un pressupost de 5 milions d’euros, dels quals 3,6 milions són finançats a través del Centre de Desenvolupament Tecnològic Industrial, que rep el suport del Ministeri de Ciència i Innovació i dels fons europeus Next Generation.

El projecte està liderat per Keraben (Grup Victoria) i compta amb la participació d’altres set empreses de la Comunitat Valenciana, Catalunya i Navarra (Aliter Grupo Renovables, Cerámica la Escandella, Ecopol Tech, Ingeniería Navarra Mecánica, Obras y Servicios Tex, Kerafrit i Lenz Instruments) i quatre centres d’investigació (Centro Tecnològico Lurederra; Fundació Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la Càtedra d’Innovació Ceràmica a través del Grup d’Investigació de Química de l’Estat Sòlid de l’UJI.

A la jornada ha assistit una representació dels membres del consorci que desenvolupa el projecte Foto-cer: Luis Guaita, Antonio Gigirey i Estafanía Domingo (Grup Keraben); Pedro Jaquotot i Sayo Flors (Kerafrit); Juan B. Carda, Diego Fraga, Jaime González, Samuel Porcar i José Peris (Càtedra d’Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real de l’UJI); Edgardo Saucedo, Joaquim Puigdollers (UPC); Alejandro Pérez, Alex López (Institut de Recerca en Energia de Catalunya); i una representació d’empreses i entitats ceràmiques, com són Daniel Sánchez i Juanjo Moliner (empresa RPC), Vicente Romero (Grup Nexta); la directora de la Fundació Globalis, Maria Bellmunt; Jorge Bakali (expresident de la Societat Espanyola de Ceràmica i Vidre, consultor Sènior en producció i comercialització en el sector industrial ceràmic) i Fernando Sanguesa (Caslab).

Notícies i Actualitat

Altres notícies

Hola!

Bienvenid@ a la Fundación Globalis,
¿En qué podemos ayudarte?

× ¡Manda un Whatsapp!