Talent i Ocupació 2022

FECHA:

Un any més, posem en marxa el Programa Talent i Ocupació, una activitat gratuïta dirigida a centres de secundària de Vila-real i als futurs professionals que es troben prop de incorporar-se al mercat laboral impulsada per la Fundació Globalis i l’Ajuntament de Vila-real amb la col·laboració de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació

Es tracta d’una activitat enfocada als joves que vulguin crear el seu futur, millorant la seva ocupabilitat i l’accés al mercat laboral. Aquesta activitat pretén unir dos col·lectius que, tot i els molts programes que existeixen, sembla que no arriben a estar en contacte tant com seria desitjable: les pimes i els futurs professionals.

D’una banda, en la majoria d’ocasions els Centres de Formació segueixen estant “lluny” del mercat laboral i de la realitat empresarial. D’altra banda, les empreses estan demandant professionals amb un perfil que no troben, amb unes capacitats que no han estat treballades a la seva sortida del centre formatiu.

En aquest punt, sembla necessari generar un punt de trobada entre aquests dos col·lectius, per tal de millorar l’ocupabilitat dels més joves, preparant-los per als reptes professionals als que es van a enfrontar, transmeses no per docents, si no per empresaris de la regió i posseïdors de l’experiència laboral. amb l’objectiu de preparar-los per al seu futur professional i apropar la realitat laboral de la mà d’empreses locals de sectors empresarials relacionats amb els seus estudis per conèixer les tendències a futur d’aquest sector i així poder millorar la seva ocupabilitat i estar més preparats per als reptes laborals . A més de posar en contacte els joves professionals desocupats, amb les empreses del territori, durant la jornada es realitzaran diversos tallers per a l’adquisició de les diferents habilitats en el procés d’evolució professional dels joves desocupats.

A QUI ENS DIRIGIM?

L’activitat està dirigida a alumnes cicles de Formació Professional (bàsica, mitjana o superior), i alumnat de secundària interessat en la temàtica.

QUÈ VOLEM?

-Acostar l’empresa a l’aula, perquè l’alumnat conegui de primera mà experiències laborals, i històries reals d’empreses de l’entorn.

-Incrementar les oportunitats laborals dels joves professionals. Traslladar la realitat del mercat laboral i què és el que busquen les empreses a l’hora de contractar nous professionals en els seus equips, per així resultar més atractius a l’hora de ser contractats. Apropar el centre educatiu la realitat de l’entorn professional mitjançant panells d’empreses del territori.

-Fomentar l’emprenedoria entre l’alumnat de Cicles Formatius. Inspirar als futurs professionals amb perfil emprenedor, mitjançant històries i exemples d’empreses i emprenedors del territori.

-Capacitar als joves per entendre els reptes a què s’enfronten. Aprendre a identificar les oportunitats socials i empresarials amb especial ancoratge i arrelament a la localitat i la regió.

-Establir un punt de trobada cooperatiu entre el teixit empresarial i el centre formatiu que generi un germen col·laboratiu i creació d’estratègies conjuntes entre les dues institucions.

-Donar visibilitat a les empreses del territori i conèixer la utilitat de l’empresa no només com a mitjà econòmic, destacant la tasca que aquesta pot tenir en la societat.

-Crear un club d’empreses/ empresaris / start-ups compromesos amb els joves.

– Posar en valor l’experiència, formació, els valors i l’actitud de professionals amb experiència dilatada que hagin ocupat càrrecs intermedis al llarg de la seva carrera professional.

QUÈ ACTIVITATS S’ORGANITZEN?

L’activitat Talent i Ocupació té una durada aproximada de 4/5 hores repartides durant el matí, i consta de dues activitats: tallers formatius i experiències reals.

Tallers per a l’adquisició de les diferents habilitats en el procés d’evolució professional dels joves desocupats. Aquesta formació s’estructura en 4 blocs:

• Competències transversals demandades per les empreses: elementals i d’adaptació, competències comunicatives i competències interpersonals.
  • El currículum digital. El nou ús de les xarxes socials.
  • Preparació d’entrevistes personals.
  • El camí d’emprendre.

El motiu fonamental és que aquest tipus de formació resulta altament rellevant a l’hora de superar processos de selecció i d’avaluació de potencial i de dissenyar plans de desenvolupament i, eventualment, camins de carrera individuals o col·lectius per a determinades professions.

Experiències reals. Després dels tallers, un grup d’empreses, entre 2 i 3, especialitzades en el sector de formació de l’alumnat, compartiran la seva experiència amb nosaltres amb un doble objectiu. Sempre s’intenta que entre els empresaris, es trobi almenys, un emprenedor i un treballador assalariat. Els objectius plantejats per al desenvolupament de la seva part de la jornada són:

• traslladar quines són les qualitats i competències desitjades pel seu sector, com a professionals del mateix. Tendències futures, etc …
  • Explicar la seva experiència personal del seu pas com a jove estudiant a treballador actiu.

VOLS QUE ANEM AL TEU INSTITUT? CONTACTA AMB NOSALTRES EN fundacion@fundacionglobalis.org

Otros proyectos

INTERCONECTADOS 2023

Conectar a empresarios y emprendedores de toda la provincia de Castellón. Ése es el objetivo del ciclo de jornadas ‘Interconectados’, con una nueva edición, organizada