Globalis es posa a la disposició del Ministeri per a complir amb el Pacte per la Ciència i la Innovació al costat d’altres 60 entitats nacionals

La Fundació Globalis s’ha sumat aquest dimarts en acte oficial al ‘Pacte per la Ciència i la Innovació’, impulsat pel Ministeri de Ciència i Innovació, al costat d’altres 60 entitats de tota Espanya vinculades a l’àmbit científic, universitari i empresarial.

L’acte oficial ha tingut lloc en el Ministeri a Madrid i a ell ha acudit el President de la Fundació Globalis, Juan Vicente Bono, qui ha sigut rebut al costat de la resta de convidats pel Ministre de Ciència i Innovació, Pedro Duque. En l’acte d’adhesió s’ha projectat un vídeo en el qual la directora de Globalis, Maria Bellmunt, ha detallat la importància del compliment d’aquest Pacte per part de tots els agents implicats.

El president de Globalis, Juan Vicente Bono, ha mostrat l’interés de Globalis per aconseguir els compromisos del Pacte al mateix temps que ha convidat al ministre Duc a visitar Vila-real, que posseeix el segell de ‘Ciutat de la Ciència i la Innovació’ del Ministeri. D’altra banda, Bono li ha explicat a Duc la importància que té el clúster ceràmic de la província de Castelló en el PIB Industrial de la Comunitat Valenciana i el potencial de la I+D+i per al sector que té el seu efecte tractor sobre altres sectors productius de l’economia espanyola.

El Pacte per la Ciència i la Innovació, signat hui per Globalis, recull els compromisos sobre organització del sistema i els seus recursos per a augmentar de manera sostenible la inversió pública i els recursos que es destinen a investigació científica. Concretament, es tracta d’assegurar el finançament públic a mitjà i llarg termini per a aproximar-se a la mitjana de la inversió pública a la I+D+I en la Unió Europa, amb objectius concrets en 2024 i 2030. També de dotar d’independència i dels recursos i mitjans suficients a les agències finançadores de la I+D+I. I, finalment, consolidar una carrera investigadora pública estable, a més de promoure una major incorporació de personal científic en les empreses.

A més de Fundació Globalis, s’han subscrit a aquest escrit organitzacions com a Fundació Premis Rei Jaume I, Fundació Telefònica, Associació Espanyola contra el Càncer, Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues (AMIT), Cambra de Comerç d’Espanya, Fundació Atresmedia, Fundació AXA o Fundació Pfizer, entre altres.

Notícies i Actualitat

Altres notícies

Hola!

Bienvenid@ a la Fundación Globalis,
¿En qué podemos ayudarte?

× ¡Manda un Whatsapp!