Nutrició adequada en època de COVID-19

FECHA: 23 abril , 2020

Vivim en una societat amenaçada per l'envelliment i per les malalties no transmissibles, entre elles l'obesitat, malalties cardiovasculars, diabetis i problemes de salut mental, com l'estrès o la depressió. Són malalties que depenen fonamentalment de l'estil de vida i que poden prevenir-se amb una adequada educació en hàbits saludables.

Vivim en una societat amenaçada per l’envelliment i per les malalties no
transmissibles, entre elles l’obesitat, malalties cardiovasculars, diabetis i
problemes de salut mental, com l’estrès o la depressió. Són malalties que
depenen fonamentalment de l’estil de vida i que poden prevenir-se amb una adequada educació en hàbits saludables.

La situació de pandèmia que estem vivint per causa del COVID-19, ha portat a moltes empreses a prendre noves mesures col·lectives com és el teletreball. El fet de treballar des de casa pot portar a generar ansietat per una desorganització en les
rutines horàries habituals, i que en moltes ocasions, fa acudir sovint a consumir aliments ultraprocesados. Aquests solen adquirir-se erròniament al no disposar d’una bona planificació de la compra, sent el recurs habitual de moltes persones per a “picar” entre hores, en lloc d’acudir a aliments saludables.

El consum d’aquests aliments i no tenir adquirits uns bons hàbits
alimentaris, unit a l’estil de vida sedentari pel propi confinament, pot
repercutir negativament sobre la salut dels treballadors de l’empresa, i amb
això, afectar el rendiment laboral.

L’objectiu principal d’aquest projecte de nutrició és, mitjançant l’ús de les noves tecnologies, millorar la qualitat de vida dels treballadors i de l’empresa que, adaptats a aquesta nova situació de teletreball, pretén fomentar un estil de vida saludable, que es veurà repercutit sobre la seva motivació, rendiment i productivitat diària.

El projecte “COVID-19 Nutrició adequada en època de COVID-19”, organitzat per Fundació Globalis amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vila-real, consta de 4 xerrades–tallers d’educació alimentària a través d’un webinars d’aproximadament d’1 h de durada.

Taller 1 – dijous 23 d’abril de 2020 a les 16.00h – “Nutrició adequada en època de COVID-19: Imprescindibles en la llista de la compra”:
Aliments que han de formar part dels nostres menjars i sopars
Planifica el teu menú saludable i estalvia temps. Què és el “batchcooking”.
Taller – Identifica errors en plats i crea el teu propi plat o tupper
Descàrrega el resum del webinar Resum Webinar Nutrició adequada en època de COVID19 Imprescindibles en la llista de la compra
Mira el taller aquí: https://www.youtube.com/watch?v=egpndt4vzoy
Taller 2 – dimarts 28 d’abril de 2020 a les 16.00h -“Nutrició adequada en època de COVID-19: Plats ràpids i saludables”:
Aliments que han de formar part dels nostres menjars i sopars
Planifica el teu menú saludable i estalvia temps. Què és el “batchcooking”.
Taller – Identifica errors en plats i crea el teu propi plat o tupper
Descàrrega el resum del webinar Resum Webinar Nutrició adequada en època de COVID19 Plats ràpids i saludables
Mira el taller aquí: https://www.youtube.com/watch?v=ltdip4j7brq
Taller 3 – dijous 30 d’abril de 2020 a les 16.00h – “Nutrició adequada en època de COVID-19: Desdejunis i berenars”:
Aliments que han de formar part d’un desdejuni saludable
Opcions sanes per a menjar entre hores durant el teletreball.
Taller – Què hauries d’haver desdejunat?
Descàrrega el resum del webinar Resum Webinar Nutrició adequada en època de COVID19 Desdejunis i berenes
Consells Síndrome Cames Inquietes Consells nutricionals Síndrome Cames Inquietes
Mira el taller aquí: https://www.youtube.com/watch?v=pparfuycxna&t=4s
Taller 4 – dimarts 5 de maig de 2020 a les 16.00h -“Nutrició adequada en època de COVID-19: Què diuen les etiquetes dels aliments”:
Interpretació de l’etiquetatge nutricional
Aprèn a diferenciar un aliment ultraprocesado de menjar real
Taller – Detecta els sucres afegits
Descàrrega el resum del webinar Resum Webinar Nutrició adequada en època de COVID19 Què diuen les etiquetes dels aliments
Mira el taller aquí: https://www.youtube.com/*watch?*v=*RupSuslLKCY&t=7s
Una vegada finalitzat l’esdeveniment, es facilitarà als assistents un dossier resumeixen de la formació impartida i es penjarà el vídeo en Youtube i xarxes socials.

Otros proyectos

INTERCONECTADOS 2023

Conectar a empresarios y emprendedores de toda la provincia de Castellón. Ése es el objetivo del ciclo de jornadas ‘Interconectados’, con una nueva edición, organizada

Premis Globalis 2023