El periodista esportiu Julián García Candau rebrà el Premi Trajectòria atorgat per la Fundació Globalis

La Fundació Globalis premiarà el periodista esportiu Julián García Candau com a Premi Trajectòria en la sisena edició dels Premis Globalis. El periodista ha presentat enguany el seu últim llibre Vila-real. Memorias y contramemorias, que a més versa sobre la seua ciutat natal. Aquesta obra se suma a Santana, El fútbol sin ley, Historia de los Mundiales, Madrid-Barça. Historia de un desamor o El deporte en la Guerra Civil, amb el qual va rebre el 2008 el Premi de la Crítica a València.

En l’actualitat, Julián García Candau és columnista en Levante i en el diari digital La República de las Ideas. A més, al llarg de la seua trajectòria professional, ha sigut cap d’esports de Ya, cap d’esports, redactor en cap i cronista parlamentari d’El País, director d’esports de Televisió Espanyola, director d’esports de l’Agència EFE i director del diari AS. D’altra banda, García Candau ha col·laborat amb l’Enciclopèdia Espasa i en llibres de diversos autors, com ara Historia de los espectáculos en España i Periodismo especializado. Ha sigut enviat especial en els Jocs Olímpics i en campionats del món. També ha dirigit cursos d’estiu a la Universitat Menéndez y Pelayo de Santander i Juan Carlos I a Ronda i ha pronunciat conferències sobre esports, olimpisme i llenguatge esportiu en diverses universitats espanyoles.

També ha format part de la Comissió de Premsa del Comité Olímpic Internacional i ha rebut diferents premis al llarg de tota la seua carrera professional entre els quals destaquen: Premi Promosport a Sant Sebastià, Premi de Periodista de l’Any d’El Mundo Deportivo de Barcelona, Premi Víctor de la Serna de l’Associació de la Premsa de Madrid, Medalla de Plata al Mèrit Esportiu i també va ser distingit amb la Medalla del Baró de Coubertin que concedeix el Comité Olímpic Internacional.

García Candau recollirà el premi que li atorga la Fundació Globalis en una gala que compta amb el suport de l’Ajuntament de Vila-real, Dolores Cortés, Multiópticas, Vidres, Fundació José Soriano, Élite Cementos i Esmalglass-Ítaca. Serà en un acte públic, amb entrada lliure (prèvia inscripció AÇÍ, en el correu fundacion@fundacionglobalis.org o en el telèfon 964 054 522) fins a completar aforament, que es realitzarà al Centre de Congressos, Fires i Trobades de Vila-real el pròxim dia 8 de novembre a partir de les 12.00 hores. En la cita, a més del premi a García Candau, s’atorgaran altres tres guardons que comptaran amb una dotació econòmica total de 2.500 euros.

INSCRIPCIONS GRATUÏTES