La Mesa de PCD valora el treball realitzat i avança en noves accions per a la sensibilització i la integració sociolaboral de persones amb capacitats diferents

[:es]La Mesa de Personas con Capacidades Diferentes celebró ayer una nueva reunión, para valorar las actividades impulsadas en el marco de la Mesa, que ha impulsado en estos meses actividades formativas, de sensibilización y de inserción laboral para las personas con discapacidad.

La Mesa de PCD consta de dos comisiones de trabajo, una para la Responsabilidad Social Corporativa, que se encarga de llevar a cabo iniciativas de concienciación dirigida a las empresas para integrar a los trabajadores con capacidades diferentes y que organizó el primer Foro de RSC; y por otra, la Comisión para la Inserción Laboral de las Personas en Capacidades Diferentes, dirigida a la acción directa con los colectivos. Esta segunda comisión ha promovido este año un ciclo de tres cursos sobre habilidades personales y comunicación, habilidades en autonomía personal y social, y sobre habilidades laborales, que han desembocado a su finalización en unas prácticas profesionales que benefician 7 personas, de la mano de la asociación XiCaEs (de Fundación Caja Rural Vía-real), en diferentes dependencias municipales.

“En la reunión, las entidades implicadas hemos mostrado la voluntad de seguir adelante con el trabajo que hemos venido realizando en estos meses; trabajo que ha dado frutos importantes que tenemos que seguir cultivando. Cara al futuro, ya estamos trabajando en nuevas acciones e iniciativas que nos permiten seguir avanzando en la sensibilización social y empresarial y la integración sociolaboral de personas con capacidades diferentes, colectivo con el cual el equipo de gobierno de Vila-real somos especialmente sensible”, concluyó el regidor de Economía y presidente de la mesa, Xavier Ochando.[:ca]

La Mesa de Persones amb Capacitats Diferents va celebrar ahir una nova reunió, per tal de valorar les activitats impulsades en el marc de la Mesa, que ha impulsat en aquests mesos activitats formatives, de sensibilització i d’inserció laboral per a les persones amb discapacitat.

La Mesa de PCD consta de dues comissions de treball, una per a la Responsabilitat Social Corporativa, que s’encarrega de dur a terme iniciatives de conscienciació dirigida a les empreses per tal d’integrar als treballadors amb capacitats diferents i que va organitzar el primer Fòrum d’RSC; i per altra, la Comissió per a la Inserció Laboral de les Persones en Capacitats Diferents, dirigida a l’acció directa amb els col·lectius. Aquesta segona comissió ha promogut enguany un cicle de tres cursos sobre habilitats personals i comunicació, habilitats en autonomía personal i social, i sobre habilitats laborals, que han desembocat a la seua finalització en unes pràctiques professionals que beneficien 7 persones, de la mà de l’associació XiCaEs (de Fundació Caixa Rural Via-real), en diferents dependències municipals.

“En la reunió, les entitats implicades hem mostrat la voluntat de seguir endavant amb el treball que hem vingut realitzant en aquests mesos; treball que ha donat fruits importants que hem de seguir conreant. Cara al futur, ja estem treballant en noves accions i iniciatives que ens permeten seguir avançant en la sensibilització social i empresarial i la integració sociolaboral de persones amb capacitats diferents, col·lectiu amb el qual l’equip de govern de Vila-real som especialment sensible”, va concloure el regidor d’Economia i president de la Mesa, Xavier Ochando.

[:]