Setanta empreses es formen en com aconseguir finançament europeu per als seus projectes de I+D+i

[:es]

Empresas de sectores como Agricultura, Tecnología, Industria y Medio Ambiente han compartido su experiencia a la hora de obtener financiación europea

Esta mañana, ha tenido lugar en el Vivero de Empresas de Cámara de Comercio en Vila-real la jornada “Financiación Europea H2020. Cómo presentar una propuesta millonaria” organizada por la Fundación Globalis con el apoyo del Ayuntamiento de Vila-real, la Diputación de Castellón y Espaitec Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I, en el que han participado más de 70 empresas de diferentes municipios de la provincia.

Este taller, de carácter práctico, ha reunido a empresas valencianas de diferentes sectores empresariales como: Sector Agrícola, Sector Industrial, Sector Tecnológico y Sector Medioambiente, que han conseguido financiación europea, con el objetivo de formar y compartir con los asistentes, su experiencia en el proceso de generación, preparación y gestión del proyecto y sus relaciones con la Comisión Europea.

Mayte Muñoz, de Cinc Innova, ha sido la encargada de arrancar la jornada aportando una visión general del marco de programa H2020. En segundo lugar, Jorge Blasco, CEO de Photonic Sensors & Algorithms, ha explicado paso a paso cómo su empresa redactó una propuesta para Instrumento PYME Fase 2, y consiguió 2.5 Millones de Euros.

Tras la pausa, Carmen Marcos, del IVACE, ha explicado en detalle en qué consiste el Instrumento PYME Fase 1, y qué requisitos deben tener las empresas y los proyectos de innovación que quieran conseguir 50.000 euros a fondo perdido de la Comisión Europea.

Una mesa redonda formada por tres empresas de diferentes sectores ha cerrado la jornada. Francisco Cabeza, Responsable de I+D del Grupo Servyeco, empresa ubicada en Alcora, nos ha hablado de su experiencia en proyectos LIFE. Por su parte, Ernesto Bedrina, Director General de Grupo Ceteck, ha compartido su experiencia participando en proyectos europeos con socios de otros países; y en concreto, cómo se desarrolló un proyecto para el sector cítrico. Finalmente, Santiago Querol, de Vissually Tecnología y Aplicaciones Laser, ha contado cómo su empresa ha conseguido 50.000 euros a través del Instrumento PYME Fase 1 y cómo está trabajando para presentarse a la Fase 2.

Tras este panel de experiencias, se ha abierto un turno de preguntas muy participativo entre las empresas asistentes y los ponentes, en donde se han resuelto dudas, se ha explicado en mayor detalle algunos aspectos, y dónde se han compartido las inquietudes de empresas asistentes en relación a la preparación de una propuesta a la Comisión Europea.

[:ca]

Empreses de sectors com Agricultura, Tecnologia, Indústria i Medi Ambient han compartit la seva experiència a l’hora d’obtenir finançament europeu.

Aquest matí, ha tingut lloc al Viver d’Empreses de Cambra de Comerç a Vila-real la jornada “Finançament Europeu H2020. Com presentar una proposta milionària “organitzada per la Fundació Globalis amb el suport de l’Ajuntament de Vila-real, la Diputació de Castelló i Espaitec Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I, en el qual han participat més de 70 empreses de diferents municipis de la província.

Aquest taller, de caràcter pràctic, ha reunit a empreses valencianes de diferents sectors empresarials com: Sector Agrícola, Sector Industrial, Sector Tecnològic i Sector Medi Ambient, que han aconseguit finançament europeu, amb l’objectiu de formar i compartir amb els assistents, la seva experiència en el procés de generació, preparació i gestió del projecte i les seves relacions amb la Comissió Europea.

Mayte Muñoz, de Cinc Innova, ha estat l’encarregada d’arrencar la jornada aportant una visió general del marc de programa H2020. En segon lloc, Jorge Blasco, CEO de Photonic Sensors & Algorithms, ha explicat pas a pas com la seva empresa va redactar una proposta per Instrument PIME Fase 2, i va aconseguir 2.5 Milions d’Euros.

Després de la pausa, Carmen Marcos, de l’IVACE, ha explicat en detall en què consisteix l’Instrument PIME Fase 1, i quins requisits han de tenir les empreses i els projectes d’innovació que vulguin aconseguir 50.000 euros a fons perdut de la Comissió Europea.

Una taula rodona formada per tres empreses de diferents sectors ha tancat la jornada. Francisco Cabeza, Responsable de R + D del Grup Servyeco, empresa ubicada a Alcora, ens ha parlat de la seva experiència en projectes LIFE. Per la seva banda, Ernesto Bedrina, director general de Grup Ceteck, ha compartit la seva experiència participant en projectes europeus amb socis d’altres països; i en concret, com es va desenvolupar un projecte per al sector cítric. Finalment, Santiago Querol, de Vissually Tecnologia i Aplicacions Laser, ha explicat com la seva empresa ha aconseguit 50.000 euros a través de l’Instrument PIME Fase 1 i com està treballant per presentar-se a la Fase 2.

Després d’aquest panell d’experiències, s’ha obert un torn de preguntes molt participatiu entre les empreses assistents i els ponents, on s’han resolt dubtes, s’ha explicat en més detall alguns aspectes, i on s’han compartit les inquietuds d’empreses assistents a relació a la preparació d’una proposta a la Comissió Europea.

[:]