La tecnologia de Vila-real i el model de ciutat innovadora, en el punt de mira a la trobada de la Xarxa Innpulso a Madrid

[:es]El alcalde de Vila-real, José Benlloch, ha participado en el II Encuentro Alcaldes + Innovadores de la Red Innpulso celebrado en Madrid, donde se han reunido miembros de la Red Innpulso, representantes del Ministerio de Economia y Competitividad, así como alcaldes de municipios pertenecientes a la red de todo el Estado. A la cita también han asistido ediles de Relaciones Institucionales, Diego Vila, y la directora de la Fundación Globalis, Edurne Zubiria, acompañados de la firma Vissually.

La jornada, se ha estructurado en presentaciones de pymes innovadoras de cada ciudad participando a cargo de los primeros ediles de los respectivos municipios, esto ha servido para poner en valor “la apuesta clara de Vila-real por la innovación”, tal como ha afirmado Benlloch, quién ha recordado que “nuestra ciudad es la única de la provincia que cuenta con la distinción del Ministerio como Ciutad de la Ciencia y la Innovación”, al mismo tiempo que se ha mostrado “orgulloso de contar con empresas cada vez más líderes y preparadas para afrontar los retos de futuro que tenemos delante nuestro”, explica.

El alcalde ha sido el encargado de presentar la empresa Vissually, una compañía fundada hace un año y que cuenta con una decena de trabajadores, centrada en el diseño y fabricación de diferentes productos utilizando la fibra de madera renovable mediante la impresión digital HD, con tintas UV, sin olor y con secado por LED, a lo cual se suma el corte por láser de alta precisión, que cuenta con la patente QuickClip. Así mismo, Benlloch ha hecho hincapié en la importancia de seguir apoyando al tejido productivo y empresarial de la ciudad para impulsar el interés por la innovación en la sociedad. “Es necesario fomentar el cambio de modelo productivo de nuestro territorio y avanzar para consolidar una verdadera cultura de la innovación y, gracias a empresas como esta, que apuestan para diferenciarse del resto y para ofrecer soluciones tan singulares, podemos decir que vamos por el buen camino”, ha asegurado el primer edil.

Finalmente, el encuentro también ha contado con una zona para que todas las empresas innovadoras presentes expongan su producto y material promocional para darse a conocer. En este sentido, el alcalde ha destacado la capacidad de proyección del acontecimiento para “conseguir visualizar las compañías participantes a nivel nacional, intercambiar experiencias y conocimientos con otras pymes y aumentar sus posibilidades de desarrollo”.

[:ca]

Vila-real Informació

L’alcalde de Vila-real, José Benlloch, ha participat a la II Trobada Alcaldes + Innovadors de la Xarxa Innpulso celebrada a Madrid, on s’han donat cita membres de la Xarxa Innpulso, representants del Ministeri d’Economia i Competitivitat, així com alcaldes de municipis pertanyents a la xarxa de tot l’Estat. A la cita també han assistit l’edil de Relacions Institucionals, Diego Vila, i la directora de la Fundació Globalis, Edurne Zubiria, acompanyats per la firma Vissually.

La jornada, estructurada en presentacions de pimes innovadores de cada ciutat participant a càrrec dels primers edils dels respectius municipis, ha servit per a posar en valor “l’aposta clara de Vila-real per la innovació”, tal com ha afirmat Benlloch, qui ha recordat que “la nostra ciutat és l’única de la província que compta amb la distinció del Ministeri com a Ciutat de la Ciència i la Innovació”, al mateix temps que s’ha mostrat “orgullós de comptar amb empreses cada vegada més capdavanteres i preparades per a afrontar els reptes de futur que tenim davant nostre”, explica.

L’alcalde ha sigut l’encarregat de presentar l’empresa Vissually, una companyia fundada fa un any i que compta amb una desena de treballadors, centrada en el disseny i fabricació de diferents productes utilitzant la fibra de fusta renovable mitjançant la impressió digital HD, amb tintes UV, sense olor i amb assecat per LED, a la qual cosa se suma el tall per làser d’alta precisió, que compta amb la patent QuickClip. Així mateix, Benlloch ha posat l’accent en la importància de seguir donant suport al teixit productiu i empresarial de la ciutat per a impulsar l’interès per la innovació en la societat. “És necessari fomentar el canvi de model productiu del nostre territori i avançar per a consolidar una vertadera cultura de la innovació i, gràcies a empreses com aquesta, que aposten per diferenciar-se de la resta i per oferir solucions tan singulars, podem dir que anem pel bon camí”, ha assegurat el primer edil.

Finalment, la trobada també ha comptat amb una zona perquè totes les empreses innovadores presents exposen el seu producte i material promocional per a donar-se a conèixer. En aquest sentit, l’alcalde ha destacat la capacitat de projecció de l’esdeveniment per a “aconseguir visualitzar les companyies participants a nivell nacional, intercanviar experiències i coneixements amb altres pimes i augmentar les seues possibilitats de desenvolupament”.