Talent i Ocupació 2019

Sorry, this entry is only available in Catalan and European Spanish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in this site default language. You may click one of the links to switch the site language to another available language.

Un any més, posem en marxa el Programa Talent i Ocupació, una activitat gratuïta dirigida a centres de secundària de Vila-real i als futurs professionals que es troben prop de incorporar-se al mercat laboral impulsada per la Fundació Globalis i l'Ajuntament de Vila-real amb la col·laboració de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació

Es tracta d'una activitat enfocada als joves que vulguin crear el seu futur, millorant la seva ocupabilitat i l'accés al mercat laboral. Aquesta activitat pretén unir dos col·lectius que, tot i els molts programes que existeixen, sembla que no arriben a estar en contacte tant com seria desitjable: les pimes i els futurs professionals.

D'una banda, en la majoria d'ocasions els Centres de Formació segueixen estant "lluny" del mercat laboral i de la realitat empresarial. D'altra banda, les empreses estan demandant professionals amb un perfil que no troben, amb unes capacitats que no han estat treballades a la seva sortida del centre formatiu.

En aquest punt, sembla necessari generar un punt de trobada entre aquests dos col·lectius, per tal de millorar l'ocupabilitat dels més joves, preparant-los per als reptes professionals als que es van a enfrontar, transmeses no per docents, si no per empresaris de la regió i posseïdors de l'experiència laboral. amb l'objectiu de preparar-los per al seu futur professional i apropar la realitat laboral de la mà d'empreses locals de sectors empresarials relacionats amb els seus estudis per conèixer les tendències a futur d'aquest sector i així poder millorar la seva ocupabilitat i estar més preparats per als reptes laborals . A més de posar en contacte els joves professionals desocupats, amb les empreses del territori, durant la jornada es realitzaran diversos tallers per a l'adquisició de les diferents habilitats en el procés d'evolució professional dels joves desocupats.

A QUI ENS DIRIGIM?

L'activitat està dirigida a alumnes cicles de Formació Professional (bàsica, mitjana o superior), i alumnat de secundària interessat en la temàtica.

QUÈ VOLEM?

-Acostar l'empresa a l'aula, perquè l'alumnat conegui de primera mà experiències laborals, i històries reals d'empreses de l'entorn.

-Incrementar les oportunitats laborals dels joves professionals. Traslladar la realitat del mercat laboral i què és el que busquen les empreses a l'hora de contractar nous professionals en els seus equips, per així resultar més atractius a l'hora de ser contractats. Apropar el centre educatiu la realitat de l'entorn professional mitjançant panells d'empreses del territori.

-Fomentar l'emprenedoria entre l'alumnat de Cicles Formatius. Inspirar als futurs professionals amb perfil emprenedor, mitjançant històries i exemples d'empreses i emprenedors del territori.

-Capacitar als joves per entendre els reptes a què s'enfronten. Aprendre a identificar les oportunitats socials i empresarials amb especial ancoratge i arrelament a la localitat i la regió.

-Establir un punt de trobada cooperatiu entre el teixit empresarial i el centre formatiu que generi un germen col·laboratiu i creació d'estratègies conjuntes entre les dues institucions.

-Donar visibilitat a les empreses del territori i conèixer la utilitat de l'empresa no només com a mitjà econòmic, destacant la tasca que aquesta pot tenir en la societat.

-Crear un club d'empreses/ empresaris / start-ups compromesos amb els joves.

- Posar en valor l'experiència, formació, els valors i l'actitud de professionals amb experiència dilatada que hagin ocupat càrrecs intermedis al llarg de la seva carrera professional.

QUÈ ACTIVITATS S'ORGANITZEN?

L'activitat Talent i Ocupació té una durada aproximada de 4/5 hores repartides durant el matí, i consta de dues activitats: tallers formatius i experiències reals.

Tallers per a l'adquisició de les diferents habilitats en el procés d'evolució professional dels joves desocupats. Aquesta formació s'estructura en 4 blocs:

• Competències transversals demandades per les empreses: elementals i d'adaptació, competències comunicatives i competències interpersonals.
  • El currículum digital. El nou ús de les xarxes socials.
  • Preparació d'entrevistes personals.
  • El camí d'emprendre.

El motiu fonamental és que aquest tipus de formació resulta altament rellevant a l'hora de superar processos de selecció i d'avaluació de potencial i de dissenyar plans de desenvolupament i, eventualment, camins de carrera individuals o col·lectius per a determinades professions.

Experiències reals. Després dels tallers, un grup d'empreses, entre 2 i 3, especialitzades en el sector de formació de l'alumnat, compartiran la seva experiència amb nosaltres amb un doble objectiu. Sempre s'intenta que entre els empresaris, es trobi almenys, un emprenedor i un treballador assalariat. Els objectius plantejats per al desenvolupament de la seva part de la jornada són:

• traslladar quines són les qualitats i competències desitjades pel seu sector, com a professionals del mateix. Tendències futures, etc ...
  • Explicar la seva experiència personal del seu pas com a jove estudiant a treballador actiu.

VOLS QUE ANEM AL TEU INSTITUT? CONTACTA AMB NOSALTRES EN fundacion@fundacionglobalis.org

Descarrega't el PDF

No Comments Yet.