Loading Events

« All Events

• This event has passed.

V FÒRUM NACIONAL D’INNOVACIÓ: responsabilitat social i competitivitat empresarial

21 September, 2017 de 09:00 a 22 September, 2017 de 15:00

Sorry, this entry is only available in Catalan and European Spanish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in this site default language. You may click one of the links to switch the site language to another available language.

A la fi del segle passat, l'empresa va deixar de ser concebuda únicament com l'agent econòmic responsable de la generació de salaris i tributs que repercuteixen en increment del consum i de la despesa fiscal, per convertir-se avui en dia en un agent social que transcendeix un interès merament econòmic.

Cada vegada som més conscients de la importància de la responsabilitat social empresarial i les seves contribucions cap a la sostenibilitat i la competitivitat del territori valencià, col·laborant en la consecució de creixement intel·ligent, sostenible i incloent. A dia d'avui, la RSE és més rellevant que mai en el context social derivat de la crisi econòmica. Pot ajudar a construir (i reconstruir) la confiança en els negocis, vital per a la salut de l'economia social del mercat valencià. A més, la RSE pot assenyalar el camí cap a noves formes de valorar i abordar els desafiaments de la societat, mitjançant la creació de noves i igualitàries oportunitats.

El Fòrum de Responsabilitat Social i Competitivitat Empresarial, persegueix promoure i difondre la participació de les empreses provincials en matèria de responsabilitat, formar les empreses per a la consecució d'una RSE efectiva, afavorir l'establiment d'un fòrum de debat que porti a la reflexió i anàlisi entre els diferents actors implicats en la nostra responsabilitat amb la societat, aprofundir en la cooperació entre l'administració, les empreses, entitats socials i ciutadania a través de les bones pràctiques, i facilitar les relacions entre la societat i l'entorn empresarial.

DESTINATARIS

• Empreses tradicionals: que vulguin conèixer i / o donar un pas més enllà en responsabilitat social corporativa, per incrementar l'impacte social dels seus negocis, conèixer els millors processos per aconseguir-ho i conèixer casos d'èxit i bones pràctiques.
  • Empreses socials: qualsevol tipus d'organització de l'economia social que estigui duent a terme accions innovadores de responsabilitat social a nivell europeu.
  • Organitzacions polítiques: que estiguin interessades en descobrir com les accions de Responsabilitat Social Corporativa poden ajudar al total de la ciutadania valenciana.
  • Administracions públiques: l'interès sigui articular i fomentar les accions de RSC en els nous processos de relació entre la ciutadania, el poder empresarial i el poder públic.
  • Entitats del tercer sector, associacions cíviques i altres: les activitats es puguin veure beneficiades per accions de RSC pròpies i de tercers.
  • A ciutadans que vulguin conèixer més sobre l'aplicació de la RSC per part del sector públic i privat.

OBJECTIUS

El Fòrum de Responsabilitat Social Empresarial persegueix difondre els beneficis aportats per la pràctica de la responsabilitat social corporativa per part de les empreses, i promoure la participació de les empreses provincials en matèria de responsabilitat.

• Difondre el concepte i la pràctica de la RSE
    entre el teixit empresarial regional.
  • Fomentar el diàleg obert sobre la RSE en els diferents àmbits i oferir informació actual i dinàmica sobre l'estat d'aquestes pràctiques als ciutadans.
  • Difondre els coneixements relatius al funcionament, característiques, perspectives de futur de la RSE en el territori valencià.
  • Dotar els agents implicats de les eines i recursos necessaris per a la consecució dels màxims resultats en emprar accions de RSE.
  • Implicar diferents agents regionals i a pimes per crear un debat enriquidor, creant coneixement i debat sobre l'ús i aplicació de la RSE.
  • Fomentar l'aplicació en tot el territori valencià d'uns criteris unificats i de la directiva d'informació europea, avançant en el que estableix el "Acta del Mercat Únic" de la UE.
  • Impulsar espais d'intercanvi de bones pràctiques europees i regionals com a motor de motivació per a la RSE en el territori.
  • Promoure la creació de guies sectorials consensuades entre tots els actors en temes rellevants en RSE.

INSCRIPCIONS

Aquesta acció compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Vila-real, la Diputació de Castelló i la GVA a través de la Conselleria de  Transparencia, Responsabilidad Social, Participación y Cooperación

Venue

BUC Vila-real