Globalis s’adhereix al Pacte per la Ciència i la Innovació promogut pel Ministeri al costat d’altres 60 entitats nacionals

Sorry, this entry is only available in Catalan and European Spanish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in this site default language. You may click one of the links to switch the site language to another available language.

La Fundació Globalis se suma al 'Pacte per la Ciència i la Innovació', impulsat pel Ministeri de Ciència i Innovació, al qual s'han adscrit més de 60 entitats de tota Espanya vinculades a l'àmbit científic, universitari i empresarial. L'acord recull els compromisos sobre organització del sistema i els seus recursos per a augmentar de manera sostenible la inversió pública i els recursos que es destinen a investigació científica.

El ministre de Ciència i Innovació, Pedro Duque, ha mantingut una sèrie de reunions amb organitzacions científiques, acadèmiques, empresarials i de representació dels treballadors que s'han plasmat en aquest text de mínims centrat en tres acords per als pròxims anys.

En primer lloc, es tracta d'assegurar el finançament públic a mitjà i llarg termini per a aproximar-se a la mitjana de la inversió pública a la I+D+I en la Unió Europa, amb objectius concrets en 2024 i 2030. En segon lloc, dotar d'independència i dels recursos i mitjans suficients a les agències finançadores de la I+D+I. I, finalment, consolidar una carrera investigadora pública estable, a més de promoure una major incorporació de personal científic en les empreses.

El president de Fundació Globalis, Juan Vicente Bono, participarà el dimarts, 9 de febrer 2021, en l'acte d'adhesió al Pacte per la Ciència i la Innovació a Madrid on es realitzarà la projecció d'un vídeo en el qual la directora de Globalis, Maria Bellmunt, explicarà la importància del compliment d'aquest Pacte.

A més de Fundació Globalis, s'han subscrit a aquest escrit organitzacions com a Fundació Premis Rei Jaume I, Fundació Telefònica, Associació Espanyola contra el Càncer, Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues (AMIT), Cambra de Comerç d'Espanya, Fundació AXA o Fundació Pfizer, entre altres.

L'acte oficial d'adhesió es podrà seguir en directe a través de les xarxes socials del Ministeri de Ciència i Innovació el dimarts, 9 de febrer, a partir de les 17.30 hores.

Descarrega el document del Pacte per la Ciència i la Innovació

Comments are closed.