Ajuntament i Generalitat impulsaran noves polítiques de foment de l’ocupació a Vila-real

[:es]

El conseller de Economía Sostenible, Sectores Productivos, Comercio y Trabajo, Rafael Climent, ha visitado Vila-real para participar, entre otros actos, en un encuentro de trabajo con representantes de diferentes colectivos relacionados con el empleo de diferentes edades y sectores.

El alcalde de Vila-real, José Benlloch, y la concejala de Economía, María Dolores Parra, se han reunido hoy con el conseller para trasladarle las necesidades de la ciudad en materia de formación y empleo, con el objetivo de trabajar de manera conjunta para impulsar nuevas políticas de ocupación.

La sesión, que ha tenido lugar en el salón de plenos, ha contado con la presencia de los jóvenes integrantes del proyecto Vilabeca, que representan a menores de 25 años con estudios superiores y jóvenes emprendedores; con miembros de la Fundación Tots Units, cuyos programas se centran en la atención y ayuda a mayores de 45 años y jóvenes menores de 25 años sin estudios; integrantes de la Associació d’Aturats de Vila-real (Adavi); representantes de la Unió de Comerç de Vila-real (Ucovi), así como de la Fundación Globalis y también del sindicato UGT.

En el encuentro, la concejala de Economía ha explicado todas las medidas implantadas en la ciudad en materia de formación y empleo, programas y ayudas. Parra ha ejercido como moderadora en una reunión en la que los colectivos participantes han expuesto al conseller su situación y sus necesidades. Tras las palabras de Climent, el alcalde ha clausurado el acto y los tres representantes han mantenido una reunión a puerta cerrada.

Benlloch y Parra han tratado la problemática de la ciudad en términos de ocupación y han mostrado su interés en las líneas de actuación que tiene previsto poner en marcha la Conselleria de Economía Sostenible para reactivar los sectores productivos. En esta línea, Benlloch ha hecho hincapié en la importancia de la colaboración entre administraciones “especialmente en un ámbito tan sensible como es la lucha contra el paro”. “Debemos trabajar todos juntos para implementar políticas de empleo y aprovechar al máximo todos los recursos disponibles. No podemos permitir que se pierda ni un euro que pudiera dedicarse a mejorar las oportunidades de los y las vila-realenses y las posibilidades de insertar laboralmente a las personas que se han quedado sin trabajo, en particular a los colectivos con mayores dificultades”, argumenta Benlloch.

El alcalde ha valorado algunos de los programas en los que trabaja la Conselleria y que el propio responsable autonómico ha expuesto en el encuentro con colectivos locales, como las escuelas taller, Avalem joves y Avalem experiencia, iniciativas que “van a contar con las entidades de inserción laboral de Vila-real”. Por su parte, Climent ha destacado las oportunidades que pueden suponer estos programas para fomentar la empleabilidad en particular de los más jóvenes, a través de programas pioneros como Vilabeca.

0_22378_1_bis

[:ca]

Ajuntament i Generalitat treballaran de forma conjunta per a impulsar noves polítiques de foment de l’ocupació a Vila-real

El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent ha visitat Vila-real per a participar, entre altres actes, en una trobada de treball amb representants de diferents col·lectius relacionats amb l’ocupació de diferents edats i sectors.

L’alcalde de Vila-real, José Benlloch, i la regidora d’Economia, María Dolores Parra, s’han reunit hui amb el conseller, per a traslladar-li les necessitats de la ciutat en matèria de formació i ocupació, amb l’objectiu de treballar de manera conjunta per a impulsar noves polítiques d’ocupació.

La sessió, que ha tingut lloc a la sala de plens, ha comptat amb la presència dels joves integrants del projecte Vilabeca, que representen menors de 25 anys amb estudis superiors i joves emprenedors; amb membres de la Fundació Tots Units, els programes de la qual se centren en l’atenció i ajuda a majors de 45 anys i joves menors de 25 anys sense estudis; integrants de l’Associació d’Aturats de Vila-real (Adavi); representants de la Unió de Comerç de Vila-real (Ucovi), així com de la Fundació Globalis i també del sindicat UGT.

En la trobada, la regidora d’Economia ha explicat totes les mesures implantades a la ciutat en matèria de formació i ocupació,  programes i línies.  Parra ha exercit com a moderadora en una reunió en la qual els col·lectius participants han exposat al conseller la seua situació i les seues necessitats. Després de les paraules de Climent, l’alcalde ha clausurat l’acte i els tres representants han mantingut una reunió a porta tancada.

Benlloch i Parra han tractat la problemàtica de la ciutat en termes d’ocupació i han mostrat el seu interés en les línies d’actuació que té previst impulsar la Conselleria d’Economia Sostenible per a reactivar els sectors productius. En aquesta línia, Benlloch ha posat l’accent en la importància de la col·laboració entre administracions “especialment en un àmbit tan sensible com és la lluita contra l’atur”. “Hem de treballar tots junts per a implementar polítiques d’ocupació i aprofitar al màxim tots els recursos disponibles. No podem permetre que es perda ni un euro que poguera dedicar-se a millorar les oportunitats dels vila-realencs i vila-realenques i les possibilitats d’inserir laboralment les persones que s’han quedat sense treball, en particular els col·lectius amb majors dificultats”, argumenta.

En aquesta línia, l’alcalde ha valorat alguns dels programes en els quals treballa la Conselleria i que el mateix responsable autonòmic ha exposat en la trobada amb col·lectius locals, com les escoles taller, Avalem joves i Avalem experiència, iniciatives que “comptaran amb les entitats d’inserció laboral de Vila-real”. Per la seua banda, Climent ha destacat les oportunitats que poden suposar aquests programes per a fomentar l’ocupabilitat en particular dels més joves, a través de programes pioners com Vilabeca.

0_22378_1_bis

[:]