Globalis s’adhereix al protocol sectorial de piscines saludables

La Fundació Globalis se suma al protocol elaborat pel sector de la piscina d’ús públic que pretén servir de full de ruta per a poder reobrir aquestes instal·lacions. Aquest document pretén que es garantisca la seguretat tant dels usuaris com dels treballadors de les instal·lacions aquàtiques després de la situació provocada per la COVID-19.

Els objectius d’aquesta iniciativa nacional a la qual se suma Globalis són crear i difondre un protocol unificat i consensuat, aportar coneixement i recomanacions als responsables i a les administracions i generar confiança entre els usuaris perquè puguen trobar les piscines d’ús públic com a espais segurs enfront del coronavirus.

El document és una eina per a fomentar un ús segur d’aquestes instal·lacions i millorar les seues condicions. Les mesures que l’escrit indica que han de tenir-se en compte afecten aspectes tan diferents com l’aforament de les instal·lacions, la qualitat de l’aigua i de l’aire, el reforç de les mesures d’higiene i desinfecció i proporcionar una informació clara i veraç als usuaris de les piscines tant en edificis públics com privats.

El protocol a més ofereix mesures de seguretat als responsables de les piscines així com recomanacions a tots els usuaris i banyistes per a garantir la protecció de totes les persones.

La guia també indica que haurà de ser cada gestor qui realitze l’avaluació de riscos de les seues instal·lacions i prendre les mesures més adequades per a elles en funció de les seues característiques concretes.

La guia ha sigut secundada per diverses universitats, per les dues principals associacions d’aquest grup professional, ASOFAP i ASEPPI, també per associacions i empreses esportives i altres relacionades amb el sector hoteler o els parcs aquàtics el que demostra el compromís i unitat de totes les parts implicades amb els ciutadans.

Ací pots consultar el protocol complet: PROTOCOLO INSTALACIONES ACUATICAS USO PUBLICO VERSION 3b[:]