Innovació social. El Real, la moneda social de Vila-real

El proyecto “El Real” persigue desarrollar un nuevo modelo de economía justa y sostenible, a través de una moneda local, social y libre.

Des de la Fundació Globalis creiem en la potencialitat de les monedes socials a l’hora d’estimular una economia amb un caràcter local, social, ecològic i equitatiu per empoderar econòmicament de manera autònoma, per a donar suport a les nostres febles economies sostingudes per l’euro.

El projecte "El real, la moneda social de Vila-real", es tracta d’una innovació social, que persegueix la implementació d’una moneda local, 100% electrònica que incorpora el pagament mòbil i fomenta la inclusió digital.

El real és una moneda local, ja que el seu àmbit d’actuació està limitat, en principi, a la localitat de Vila-real. És una moneda social, ja que naix des de la mateixa societat i no és imposada per cap organització. És una moneda lliure, ja que la sobirania de la mateixa resideix en els usuaris.

Pots conéixer amb major detall aquest projecte en www.monedasocialreal.org.

Des de la Fundació Globalis organitzem tallers per a difondre, donar a conéixer, informar i formar sobre economia col·laborativa, monedes socials, i sobre el reial, la moneda social de Vila-real.

Què volem aconseguir a través d’aquests tallers?

• Fomentar la cultura col·laborativa
  • Donar suport a les iniciatives socials
  • Promoure l’economia local

Tallers: Innovació social. Què són les monedes socials? El real, la moneda social de Vila-real

Amb l’objectiu de donar a conéixer aquesta eina a la ciutadania, hem organitzat una sèrie de tallers grupals i espais d’aprenentatge col·lectiu sobre la moneda social de Vila-real (real) i el programari per a la gestió.

Programa:

Explicació breu del sistema monetari convencional

Les monedes socials (MS)

El real, la moneda social de Vila-real

Dinàmica grupal - taller vivencial per a conéixer la MS

Explicació del real com a eina virtual per a funcionar amb MS

Per a aquelles persones que encara no esteu donades d’alta, tindrem un taller de formació sobre el funcionament de la moneda després del qual crearem i activarem els vostres comptes.

Públic:

Comerços, empreses sector hostaleria, empreses de creació recent, pimes, professionals independents, cooperatives, emprenedors i qualsevol persona amb inquietuds sobre monedes socials i monedes alternatives.

Lloc: Espai Jove de Vila-real

Activitat gratuïta, inscripció en línia

Dates:

Taller 4 de maig de 2015 de 18.00 a 20.00 h