Innovació social. El Real, la moneda social de Vila-real

El proyecto “El Real” persigue desarrollar un nuevo modelo de economía justa y sostenible, a través de una moneda local, social y libre.

Des de la Fundació Globalis creiem en la potencialitat de les monedes socials a l’hora d’estimular una economia amb un caràcter local, social, ecològic i equitatiu per empoderar econòmicament de manera autònoma, per a donar suport a les nostres febles economies sostingudes per l’euro.

El projecte "El real, la moneda social de Vila-real", es tracta d’una innovació social, que persegueix la implementació d’una moneda local, 100% electrònica que incorpora el pagament mòbil i fomenta la inclusió digital.

El real és una moneda local, ja que el seu àmbit d’actuació està limitat, en principi, a la localitat de Vila-real. És una moneda social, ja que naix des de la mateixa societat i no és imposada per cap organització. És una moneda lliure, ja que la sobirania de la mateixa resideix en els usuaris.

Pots conéixer amb major detall aquest projecte en www.monedasocialreal.org.

Des de la Fundació Globalis volem difondre, donar a conéixer, informar i formar sobre economia col·laborativa, monedes socials, i sobre el reial, la moneda social de Vila-real.

Què volem?

• Fomentar la cultura col·laborativa
  • Donar suport a les iniciatives socials
  • Promoure l’economia local