V FÒRUM NACIONAL D’INNOVACIÓ: responsabilitat social y competitivitat empresarial

El Foro Responsabilidad Social y Competitividad Empresarial, persigue promover y difundir la participación de las empresas provinciales en materia de responsabilidad

A la fi del segle passat, l'empresa va deixar de ser concebuda únicament com l'agent econòmic responsable de la generació de salaris i tributs que repercuteixen en increment del consum i de la despesa fiscal, per convertir-se avui en dia en un agent social que transcendeix un interès merament econòmic.

Cada vegada som més conscients de la importància de la responsabilitat social empresarial i les seves contribucions cap a la sostenibilitat i la competitivitat del territori valencià, col·laborant en la consecució de creixement intel·ligent, sostenible i incloent. A dia d'avui, la RSE és més rellevant que mai en el context social derivat de la crisi econòmica. Pot ajudar a construir (i reconstruir) la confiança en els negocis, vital per a la salut de l'economia social del mercat valencià. A més, la RSE pot assenyalar el camí cap a noves formes de valorar i abordar els desafiaments de la societat, mitjançant la creació de noves i igualitàries oportunitats.

El Fòrum de Responsabilitat Social i Competitivitat Empresarial, persegueix promoure i difondre la participació de les empreses provincials en matèria de responsabilitat, formar les empreses per a la consecució d'una RSE efectiva, afavorir l'establiment d'un fòrum de debat que porti a la reflexió i anàlisi entre els diferents actors implicats en la nostra responsabilitat amb la societat, aprofundir en la cooperació entre l'administració, les empreses, entitats socials i ciutadania a través de les bones pràctiques, i facilitar les relacions entre la societat i l'entorn empresarial.

QUAN?

21 y 22 de setembre

De 9.00h a 15.00h

ON?

A la Biblioteca Universitària del Coneixement (BUC), VILA-REAL

Av. Pius XII, 43

DESTINATARIS

• Empreses tradicionals: que vulguin conèixer i / o donar un pas més enllà en responsabilitat social corporativa, per incrementar l'impacte social dels seus negocis, conèixer els millors processos per aconseguir-ho i conèixer casos d'èxit i bones pràctiques.
  • Empreses socials: qualsevol tipus d'organització de l'economia social que estigui duent a terme accions innovadores de responsabilitat social a nivell europeu.
  • Organitzacions polítiques: que estiguin interessades en descobrir com les accions de Responsabilitat Social Corporativa poden ajudar al total de la ciutadania valenciana.
  • Administracions públiques: l'interès sigui articular i fomentar les accions de RSC en els nous processos de relació entre la ciutadania, el poder empresarial i el poder públic.
  • Entitats del tercer sector, associacions cíviques i altres: les activitats es puguin veure beneficiades per accions de RSC pròpies i de tercers.
  • A ciutadans que vulguin conèixer més sobre l'aplicació de la RSC per part del sector públic i privat.

OBJECTIUS

El Fòrum de Responsabilitat Social Empresarial persegueix difondre els beneficis aportats per la pràctica de la responsabilitat social corporativa per part de les empreses, i promoure la participació de les empreses provincials en matèria de responsabilitat.

• Difondre el concepte i la pràctica de la RSE
    entre el teixit empresarial regional.
  • Fomentar el diàleg obert sobre la RSE en els diferents àmbits i oferir informació actual i dinàmica sobre l'estat d'aquestes pràctiques als ciutadans.
  • Difondre els coneixements relatius al funcionament, característiques, perspectives de futur de la RSE en el territori valencià.
  • Dotar els agents implicats de les eines i recursos necessaris per a la consecució dels màxims resultats en emprar accions de RSE.
  • Implicar diferents agents regionals i a pimes per crear un debat enriquidor, creant coneixement i debat sobre l'ús i aplicació de la RSE.
  • Fomentar l'aplicació en tot el territori valencià d'uns criteris unificats i de la directiva d'informació europea, avançant en el que estableix el "Acta del Mercat Únic" de la UE.
  • Impulsar espais d'intercanvi de bones pràctiques europees i regionals com a motor de motivació per a la RSE en el territori.
  • Promoure la creació de guies sectorials consensuades entre tots els actors en temes rellevants en RSE.

INSCRIPCIONS

Aquesta acció compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Vila-real, la Diputació de Castelló y  i la GVA a través de la Conselleria de  Transparencia, Responsabilidad Social, Participación y Cooperación

Cap comentari encara.

Deixar un comentari

He leido y acepto la política de privacidad

Información sobre protección de datos

• Responsable: María Bellmunt Pons (Fundación Globalis)
  • Fin del tratamiento: Controlar el spam, gestión de comentarios
  • Legitimación: Tu consentimiento
  • Comunicación de los datos: No se comunicarán los datos a terceros salvo por obligación legal.
  • Derechos: Acceso, rectificación, portabilidad, olvido.
  • Contacto: fundacion@fundacionglobalis.org
  • Información adicional: Más información en nuestra política de privacidad.