Aula-Empresa 2018

Un any més, posem en marxa el Programa Aula-Empresa, una activitat gratuïta dirigida a centres de primària de Vila-real que neix amb l'objectiu de motivar els més petits a fomentar els seus talents mitjançant l'empatia i l'exemple d'altres alumnes que van passar pel centre.

Aquest programa, promogut per la Fundació Globalis i l'Ajuntament de Vila-real, pretén mostrar les futures possibilitats dels més petits de la ciutat, despertar la curiositat sobre què significa portar endavant el teu propi projecte empresarial, i ensenyar les noves funcions de les empreses socials mitjançant l'exemple d'emprenedors o empreses directament vinculades al seu centre educatiu.

A QUI ENS DIRIGIM?

L'activitat està dirigida a alumnes de segon cicle d'educació primària (5è i 6è). Tot i que els conceptes puguin semblar molt avançats per a la seva edat, la dinàmica és participativa i informal, utilitzant vocabulari adaptat.

QUÈ VOLEM?

-Acostar l'empresa a l'aula, perquè l'alumnat conegui de primera mà experiències laborals, i històries reals d'empreses de l'entorn.

-Que l'alumnat es familiaritzi amb el concepte d'innovació i emprenedoria. A causa del nou context empresarial és necessari que coneguin aquesta opció dins de les seves opcions i horitzó laboral.

-Mostrar les noves funcions socials que estan assumint les empreses vinculades a l'economia del bé comú.

-Inculcar valors com la motivació, la constància, la cooperació o el treball en equip com els responsables de l'èxit laboral.

-Establir un punt de trobada entre el teixit empresarial i el centre educatiu que generi un germen de col·laboració entre ambdues institucions.

-Canviar el concepte del "emprenedoria" entre l'alumnat de primerenca edat, a través d'experiències reals.

-Donar visibilitat a les empreses del territori i a els i emprenedor @ s de la regió.

QUÈ ACTIVITATS S'ORGANITZEN?

La jornada Aula-Empresa està Jornades en els diferents centres educatius de Vila-real, en els quals es presenten empreses i empresàries del territori a estudiants de primària, per a compartir la seva història, i aprendre de la seva experiència, i despertar la seva curiositat per el concepte d'emprenedoria i innovació.

Es tracta d'una trobada en què els i les alumnes puguin interactuar amb les empreses mitjançant preguntes, dubtes, comentaris, o qualsevol altra dinàmica per tal que la cita sigui més interessant i productiva per als joves.

Aquesta jornada té una durada de 60 minuts (aproximadament) estructurada en 3 blocs:

(15 minuts) Presentació de l'activitat: s'explica als alumnes què farem i es debat amb ells conceptes del món empresa.

(20 minuts) Presentació de l'empresa o emprenedor: és el seu moment per compartir la seva història

(15 minuts) Torn de preguntes: els alumnes es converteixen en periodistes

VOLS QUE ANEM AL TEU COL·LEGI? CONTACTA AMB NOSALTRES EN globalis@fundacionglobalis.org

Cap comentari encara.