Fundación Globalis colabora amb Espaitec per a debatre sobre com humanitzar la relació entre personal sanitari i pacient

La Clau de la Innovació

[:es]El miércoles 13 de marzo vuelve “La Clau … de la Innovació”, un nuevo formato de divulgación de la innovación, la ciencia y la tecnología organizado por el Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I (Espaitec) con la colaboración de la Fundación Globalis donde debates abiertos entre ciudadanía y expertos son los protagonistas.

En esta ocasión el tema central del debate será la humanización en la relación entre personal sanitario y paciente desde diferentes ángulos: gente mayor, unidades de emergencia, enfermería y equipos médicos. A través de un coloquio abierto entre personal sanitario, pacientes y público interesado en la temática, se intentará dar respuesta a preguntas como las siguientes: ¿Cómo debe el personal sanitario empatizar con el paciente en situaciones críticas? ¿Cómo empatizar con la gente mayor frente a sus preocupaciones cuando viven en geriátricos? ¿Cómo dar malas noticias relacionadas con la salud?

Este evento gratuito tendrá lugar de 12:30 a 15.00 horas en el Salón de Actos del Hospital Universitario La Plana de Vila-real. Por motivos de organización y aforo se requiere inscripción previa obligatoria en el siguiente formulario de inscripción.

El programa de esta tercera edición, organizada en colaboración con Fundación Globalis y el Hospital La Plana de Vila-real, va dirigido a profesionales del entorno de la salud, emprendedores y en general a todas aquellas personas que tengan inquietudes en relación con el proceso de humanización en el trato al paciente en entornos médicos. El objetivo de este formato es favorecer un entorno innovador de discusión creativa, reflexión y co-creación alrededor del proceso de gestión del trato al paciente sobre todo en momentos críticos del desarrollo de la enfermedad o del tratamiento médico. No pretende concluir nada concreto, sino fomentar que sean los propios participantes y asistentes quienes extraigan sus propias conclusiones y que las compartan con la sala.

La sesión arrancará con una actividad cultural introductoria y a continuación, se presentará al grupo de contertulios con quienes se visionará fragmentos de películas y documentales donde se abordará la temática a tratar, este contenido audiovisual dará paso al debate abierto moderado por Juan Antonio Bertolín, Director de Gestión de Espaitec y gerente de la Fundació General de la Universitat Jaume I.

Este evento gratuito financiado por la Consellería de Educación, Investigación, Cultura y Deporte de la Generalitat Valenciana forma parte de un conjunto de acciones realizadas por Espaitec donde debatir sobre temas de innovación y divulgar nuevas tecnologías entre el tejido empresarial y social de la provincia de Castellón. La próxima sesión de La Clau… de la Innovació está prevista para el mes de septiembre.

Accede al formulario de inscripción

Descarga el programa de la jornada[:ca]El dimecres 13 de març torna “La Clau … de la Innovació”, un nou format de divulgació de la innovació, la ciència i la tecnologia organitzat pel Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I (Espaitec) amb la colaboració de la Fundación Globalis on debats oberts entre ciutadania i experts són els protagonistes.

En aquesta ocasió el tema central del debat serà la humanització en la relació entre personal sanitari i pacient des de diferents angles: gent gran, unitats d’emergència, infermeria i equips mèdics. A través d’un col·loqui obert entre personal sanitari, pacients i públic interessat en la temàtica, s’intentarà donar resposta a preguntes com les següents: Com deu el personal sanitari empatitzar amb el pacient en situacions crítiques? Com empatitzaramb la gent gran enfront de les seues preocupacions quan viuen en geriàtrics? Com donar males notícies relacionades amb la salut?

Aquest esdeveniment gratuït tindrà lloc de 12.30 a 15.00 hores en el Saló d’Actes de l’Hospital Universitari La Plana de Vila-real. Per motius d’organització i aforament es requereix inscripció prèvia obligatòria en el següent formulari d’inscripció.

El programa d’aquesta tercera edició, organitzada en col·laboració amb Fundació Globalis i l’Hospital La Plana de Vila-real,, va dirigit a professionals de l’entorn de la salut, emprenedors i en general a totes aquelles persones que tinguen inquietuds en relació amb el procés d’humanització en el tracte al pacient en entorns mèdics. L’objectiu d’aquest format és afavorir un entorn innovador de discussió creativa, reflexió i co-creació al voltant del procés de gestió del tracte al pacient sobretot en moments crítics del desenvolupament de la malaltia o del tractament mèdic. No pretén concloure gens concret, sinó fomentar que siguen els propis participants i assistents els qui extraguen les seues pròpies conclusions i que les compartisquen amb la sala.

La sessió arrancarà amb una activitat cultural introductòria i a continuació, es presentarà al grup de contertulians amb els qui es visionarà fragments de pel·lícules i documentals on s’abordarà la temàtica a tractar, aquest contingut audiovisual donarà pas al debat obert moderat per Juan Antonio Bertolín, Director de Gestió d’ Espaitec i gerent de la Fundació General de la Universitat Jaume I.

Aquest esdeveniment gratuït finançat per la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana forma part d’un conjunt d’accions realitzades per Espaitec on debatre sobre temes d’innovació i divulgar noves tecnologies entre el teixit empresarial i social de la província de Castelló. La pròxima sessió de la “Clau… de la Innovació” està prevista per al mes de setembre.

Accedeix al formulari d’inscripció

Descàrrega el programa de la jornada[:]