La Universitat Jaume I i l’Ajuntament de Vila-real presenten les activitats de la fira a les empreses de Destaca 2016

[:es]Las empresas y entidades participantes dan el pistoletazo de salida a la feria que se inaugura la próxima semana en Vila-real.

 

La Universitat Jaume I ha reunido a las empresas y entidades participantes en la Feria Destaca 2016 que tendrá lugar los próximos días 23, 24 y 25 de noviembre al Centro de Ferias, Congresos y Encuentros de Vila-real para explicarles qué actividades se llevarán a cabo en el encuentro y agradecer su colaboración. El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, el alcalde Vila-real, José Benlloch y el director de la Cátedra de Innovación Cerámica ‘Ciutat de Vila-real’, Juan B. Carda, han oficiado la recepción.

Juan B. Carda, como presidente del comité organizador, ha destacado un programa de conferencias que cuenta con auténticos referentes del mundo de la ciencia y la innovación, entre ellos el premio Príncipe de Asturias, Avel·lí Corma, que será el encargado de clausurar la Feria Destaca 2016, María Vallet, Premio Nacional de Investigación y el premio Jaume I de Investigación de este mismo año, Hermenegildo García.

«Queremos agradecer la acogida y el apoyo a esta feria que es de todos y que está abierta a toda la sociedad. La ciencia y la transferencia tecnológica son necesarias para mantener una sociedad de bienestar. Un compromiso y un esfuerzo de las entidades públicas, pero también de las empresas privadas» ha afirmado Carda que añade que «a pesar de que queda una semana, las inscripciones de profesionales van a muy buen ritmo y esperamos superar las cifras de la edición del 2014».

«Feria Destaca tiene impacto a nivel nacional e internacional. Estoy muy satisfecho que con la celebración del cuarto de siglo de la Universitat Jaume I la comunidad universitaria pueda participar en este tipo de acontecimientos que fomentan una sociedad basada en el conocimiento», ha señalado el rector de la UJI.

Climent ha destacado que «esta segunda edición de la Feria Destaca ha crecido y hay que resaltar el aumento de la zona expositiva, la nueva sala pera presentaciones de grupos de investigación de la UJI que presentan sus proyectos preparados para la transferencia a la industria, así como la presentación de productos o servicios innovadores por parte de las empresas».

Por su parte, el alcalde de Vila-real ha explicado que «es una feria útil, que ofrece oportunidades y que ha crecido. Independientemente de la situación económica siempre hemos decidido apostar por la feria, y esto es el que hemos hecho desde el primer momento, por tanto, creo que hoy es un día para estar de enhorabuena y para pensar que, de nuevo, tenemos una oportunidad encima de la mesa».

Benlloch asegura que «la feria nació con la vocación de quedarse como un proyecto puntero de nuestra ciudad y esperamos que esta edición nos haga crecer mucho más. En 2014 fue un éxito total y esperamos superarlo en esta edición y que se vaya consolidando como un referente nacional e internacional de transferencia de conocimiento».

Esta feria consolida el foro de transferencia tecnológica más importante que se realiza en nuestras comarcas y uno de los referentes del estado español que impulsa el encuentro entre investigadores, técnicos y empresarios; activa el tejido industrial; potencia las relaciones Universidad-Emprendida y promueve la transferencia tecnológica y la innovación en los principales sectores socioeconómicos de nuestra provincia. Hay que destacar, que la demanda de expositores ha hecho que la feria amplío en un 50% su espacio expositivo trasladando la zona de divulgación a un entoldado en la zona exterior del Centro de Congresos de Vila-real.

La Feria Profesional reunirá donde más de 100 entidades, entre empresas, universidades, centros de investigación y profesionales, podrán exponer las innovaciones en sus productos y servicios, establecer acciones de networking, y obtener información sobre financiación, entre otras actividades. La feria Destaca cuenta por primera vez con un país invitado y no es otro que Colombia, encontrando así una perfecta interacción entre las “Jornadas de investigación para el postconflicto en Colombia” que se celebrarán los días 21 y 22 de la próxima semana al Centro de Posgrado y Consejo Social de nuestra universidad. Un acontecimiento que unirá esfuerzos entre diferentes organismos públicos Y empresariales que apoyan al desarrollo social y económico, regional e internacional, y que impulsan la investigación, la innovación, la transferencia y el emprendimiento de una manera sostenible.

[:ca]Les empreses i entitats participants donen el tret d’eixida a la fira que s’inaugura la pròxima setmana a Vila-real

 

La Universitat Jaume I ha reunit a les empreses i entitats participants en la Fira Destaca 2016 que tindrà lloc els pròxims dies 23, 24 i 25 de novembre al Centre de Fires, Congressos i Trobades de Vila-real per tal d’explicar-los quines activitats es portaran a terme en la trobada i agrair la seua col·laboració. El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, l’alcalde Vila-real, José Benlloch i el director de la Càtedra d’Innovació Ceràmica ‘Ciutat de Vila-real’, Juan B. Carda, han oficiat la recepció.

Juan B. Carda, com a president del comitè organitzador, ha destacat un programa de conferències que compta amb autèntics referents del món de la ciència i la innovació, entre ells el Premi Príncep d’Astúries, Avel·lí Corma, que serà l’encarregat de clausurar la Fira Destaca 2016, María Vallet, Premi Nacional d’Investigació i el Premi Jaume I d’Investigació d’aquest mateix any, Hermenegildo García.

«Volem agrair l’acolliment i el suport a esta fira que és de tots i que està oberta a tota la societat. La ciència i la transferència tecnològica són necessàries per a mantindre una societat de benestar. Un compromís i un esforç de les entitats públiques però també de les empreses privades» ha afirmat Carda que afegeix que «malgrat que queda una setmana, les inscripcions de professionals van a molt bon ritme i esperem superar les xifres de l’edició del 2014».

«Fira Destaca té ressó a nivell nacional i internacional. Estic molt satisfet que amb la celebració del quart de segle de la Universitat Jaume I la comunitat universitària puga participar en aquest tipus d’esdeveniments que fomenten una societat basada en el coneixement», ha assenyalat el rector de l’UJI.

Climent ha destacat que «esta segona edició de la Fira Destaca ha creixcut i cal ressaltar l’augment de la zona expositiva, la nova sala pera presentacions de grups d’investigació de l’UJI que presenten els seus projectes preparats per a la transferència a la indústria, així com la presentació de productes o serveis innovadors per part de les empreses».

Per la seua part, l’alcalde de Vila-real ha explicat que «és una fira útil, que ofereix oportunitats i que ha crescut. Independentment de la situació econòmica sempre hem decidit apostar per la fira, i això és el que hem fet des del primer moment, per tant crec que avui és un dia per estar d’enhorabona i per pensar que, de nou, tenim una oportunitat damunt de la taula».

Benlloch assegura que «la fira va néixer amb la vocació de quedar-se com a un projecte punter de la nostra ciutat i esperem que aquesta edició ens faça créixer molt més. En 2014 va ser un èxit total i esperem superar-lo en aquesta edició i que es vaja consolidant com a un referent nacional i internacional de transferència de coneixement».

Aquesta fira consolida el fòrum de transferència tecnològica més important que es realitza a les nostres comarques i un dels referents de l’estat espanyol que impulsa la trobada entre investigadors, tècnics i empresaris; activa el teixit industrial; potencia les relacions Universitat-Empresa i promou la transferència tecnològica i la innovació en els principals sectors socioeconòmics de la nostra província. Cal destacar, que la demanda d’expositors ha fet que la fira amplie en un 50% el seu espai expositiu traslladant la zona de divulgació a un envelat en la zona exterior del Centre de Congressos de Vila-real.

La Fira Professional reunirà on més de 100 entitats, entre empreses, universitats, centres d’investigació i professionals, podran exposar les innovacions en els seus productes i serveis, establir accions de networking, i obtindre informació sobre finançament, entre d’altres activitats. La fira Destaca conta per primera vegada amb un país convidat i no és altre que Colòmbia, trobant així una perfecta interacció entre les “Jornades d’investigació per al postconflicte en Colòmbia” que es celebraran els dies 21 i 22 de la propera setmana al Centre de Postgrau i Consell Social de la nostra universitat. Un esdeveniment que unirà esforços entre diferents organismes públics I empresarials que donen suport al desenvolupament social i econòmic, regional i internacional, i que impulsen la recerca, la innovació, la transferència i l’emprenedoria d’una manera sostenible.

[:]

Notícies i Actualitat

Altres notícies

×

 

Hola!

Bienvenid@ a la Fundación Globalis,
¿En qué podemos ayudarte?

× ¡Manda un Whatsapp!