Fundació Globalis organitza junt a la Taula de RSC de Castelló el III Networking per a la recerca d’ocupació

Més de vuitanta persones aturades reforcen les seues competències laborals en la trobada celebrada a l'Hotel Luz de Castelló de la Plana.

La Taula de Responsabilitat Social de Castelló va organitzar el 31 de maig una trobada entre empreses i persones aturades per a intercanviar experiències i fomentar la empleabilitat dels col·lectius amb major dificultat per a fer-se un buit en el mercat laboral. El tercer Networking per a la cerca d'ocupació ha permès que 82 persones s'entrevisten amb 42 representants de recursos humans de signatures de la província per a rebre un assessorament especialitzat. De forma paral·lela, altres cinc empreses han impartit tallers formatius. La trobada s'ha realitzat en l'Hotel Luz.

Les persones aturades han completat un intens itinerari alternant tres entrevistes laborals i quatre tallers formatius en amb prou faenes cinc hores. Aturats de llarga durada, immigrants, persones amb discapacitat, joves aturats i persones d'ètnia gitana han defensat les seues capacitats laborals i han compartit inquietuds professionals amb els tècnics per a generar oportunitats d'ocupació. “Trencar estereotips, generar confiança i fomentar habilitats i destreses per a la cerca d'un treball són els pilars fonamentals d'aquesta trobada que suposa una oportunitat per a moltes persones que durant mesos no han tingut la possibilitat de fer una entrevista de treball”, asseguren des de l'organització.

La selecció dels perfils -atenent a les propostes presentades per les empreses- l'han dut a terme Fundació Globalis i les set entitats socials de la Taula que compten amb servei d'ocupació: Fundació Síndrome de Down Castelló, ASPES Castelló, Patim, Càrites Diocesana Sogorb Castelló, COCEMFE Castelló, Fundació Secretariat Gitano i Creu Roja, aquesta última en el marc del projecte “Repte Social Empresarial: aliances per la inserció laboral”.

El Networking segueix creixent cada any. Pel que respecta a empreses, en aquesta edició s'ha doblegat el nombre que van participar fa tres anys i s'ha incrementat en un 20% (de 34 a 42) respecte a l'edició anterior, la qual cosa ha permès augmentar en la mateixa mesura les persones aturades ateses. Una dada que posa en evidència l'interès que ha generat aquesta edició del networking és que més de la meitat de les signatures presents no formen part de la Taula. “És tota una experiència poder conèixer de primera mà el potencial de persones que moltes vegades no tenen oportunitat d'entrar en els processos de selecció de les nostres empreses però que demostren un alt potencial i motivació”. Cinc persones que van participar en l'edició anterior d'aquesta jornada van aconseguir un treball abans de finalitzar 2016.

Als tallers formatius s'ha abordat com crear una empresa, s'han analitzat les fortaleses i també les actituds professionals, així com el valor del compromís en les relacions laborals i la cultura de l'organització i, finalment, com gestionar la marca personal en les xarxes socials.

Helix, UJI i Aspes han col·laborat en l'accessibilitat prestant "sistemes fm amb bucle" perquè persones sordes, que són usuàries de pròtesis auditives, puguen realitzar les entrevistes amb una millor audició.

La Taula de Responsabilitat Social de Castelló naix en 2008 i en l'actualitat agrupa a prop de quaranta grans empreses, PIMES i microempreses, associacions professionals, entitats públiques i ONG que treballen en la província de Castelló.

Empreses i entitats que integren la Taula de Responsabilitat Social de Castelló: Alcer Castelló, Ad Comunica, Afanías, Aspes Castelló, Actuacions Mediterrani, BP Oil Refineria, Branding Road, Bricomart, Busines School, Càrites Diocesana Sogorb Castelló, COCEMFE Castelló, Creu Roja Espanyola, Cuinatur, Esmalglass Ítaca Grup, Etnor, Ferro Spain, Fraternitat Muprespa, Fremap, Fundació Alzheimer, Fundació Globalis, Fundació Síndorme Down Castelló, Gerse, Grup Eulen, Hotel Luz Castelló, I.I. Recursos Humans, Jabones Beltrán, LM Wind Power, Leroy Merlín, Objetivo cero, Patim, Fundació Secretariat Gitano, UBE Corporation Europe, UJI i Unió de Mútues.

Empreses convidades que han participat en la tercera edició del Networking: Adecco ETT, Argenta ceràmica SL, Becsa S.A.O, Decathlon, Fundació Randstad, GR2 Consulting, Grupoaldia, Grup Navarra, Grup Halcon Ceràmiques, Huhtamaki, Muerde la Pasta SL, Randstad ETT, Urvisa Construccions, Hybris Consulting, Fevecta i Mar Màrqueting i Comunicació.

Els comentaris són tancats.